Det vill jag

Jag vill längta tillbaks, vill sakna vill tänka framåt vill resa bort. Vill stanna kvar! vill trivas som fisken i havet. Vill brusa upp för att visa rätt väg. Vill gå om vägen som leder åt samma håll! Vill kunna ta på det jag inte når, vill bearbeta glädjen utan att sprida sorg. Mycket vill ha mera! jag tycker inte jag lever helt och fullt, önskar jag va någon annan! Någon rik? någon eftertraktad, kanske någon du själv alltid drömt om att få bli!? skulle inte tro det hade gjort saken bättre. För jag vill bara leva i nuet, leva för evigt har jag inte någon som helst tanke på, leva lagom länge skulle inte vara fel. Men att leva fullt ut och göra dom sämsta stunder! till dom bästa stunder, genom att bara låta sig upptäcka det allra vackraste i dig. Jag vill, jag ska! jag kan.




Hade vi spelat kort, då skulle jag varit Jokern i leken. Du hade kastat bort mig direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0