Teckning



Det har verkligen hunnit hända så enormt mycket med mig! På någotvis har jag gått ifrån att vara ingentingalls, till å vara någon. Nu när jag är någon, de e först då man tror sig själv. Man öppnar ögonen och blickar in i framtiden! ser det ljusa i hela livet. Men å andra sidan blundar man hårt varje natt och inser att det förflutna drar en brännande skugga överens framtidatro. Hoppet är det sista som överger dig! hur ska jag kunna lita på det, då jag själv i mellan åt slutat hoppas? Man lär aldrig bli riktigt klar med sin egna färgglada teckning, sitt egna verk av den lilla färgade kritan framför ens ögon. Stirrar blind tillbaks på tider som har flytt, öppnar upp ögonen och ser en ny dag gry. Spåret efter teckningen har liksom själv tagit sitt förakt och bara gjort det till en ända stor tjock röra av exakt ingenting. För kritan framför dina ögon, är i själva verket spegelbilden av dig själv. Då du först inser detta då finner du hoppet igen. För teckningen är ju du själv. Du ser dig åldras du ser dig förvandlas, förhoppningsvis till något bättre och vackrare. På insidan väntar svaren. Dax att leta på djupet min vän.

Kommentarer
Postat av: Friday

du är en hel målarduk full med alla regnbågens färger som bara stänker av på en när man går förbi. (R)

2010-01-13 @ 19:26:51
URL: http://fridaisabellahall.blogg.se/
Postat av: Jessica Bäckman

DU ÄR VÄRLDENS FINASTE MÄNNISKA! ÄLSKAR DIG MER ÄN DU NÅGONSIN KOMMER KUNNA ATT FÖRSTÅ! DU&JAG MOT VÄRLDEN ÄLSKADE ÄLSKADE BROR! <3

2010-01-14 @ 23:57:02
Postat av: Susanne Olsson

DU ÄR DET FINASTE JAG VET. DU ÄR DET UNDERBARASTE I VÄRLDEN! DU ÄR DET BÄSTA JAG HAR GJORT ( OCH DINA SYSKON NARTULIGTVIS ) ÄLSKAR DIG ALLTID!

MAMMA

2010-01-18 @ 15:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0